lördag 24 september 2011

5 tips till dig som vill komma igång och träna!

Mina fem bästa tips till dig som vill börja träna på ett eller annat sätt:

1.Gå med i en förening och lär känna andra med samma intresse, t.ex fotbollslag, tennis förening eller kanske Friskis och Svettis

2. Träna med en kompis eller släkting, då kan ni peppa varandra, om t.ex du en kväll inte orkar sticka till träningen så kan din kompis peppa dig att "kom igen nu" och på så sätt blir träningen också roligare.

3. Köp nya snygga träningskläder, det är alltid roligt att se snygg ut när man tränar.

4. Tänk inte så mycket, utan bara stick dit, om du börjar tänka så blir det oftast en massa ursäkter "jag orkar inte, jag hinner inte, det regnar ute" osv.. Utan bara stick dit.

5. Bestämm dig för en tid, t.ex klockan 18.00 ska jag träna måndag-torsdag. På så vis är det lättare att komma igång, man har en tid och man kan planera kring den t.ex om jag ska träna 18, då måste jag kanske äta vid 17 osv.


Hoppas att dessa tipsen hjälper någon som inte riktigt har kommit igång med något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar