torsdag 20 oktober 2011

Riktigt sjukt!

Hur sjukt är inte detta?
Alltså hur kan man bara komma på en sån sjuk ide att sälja "anorexi smala" Barbie dockor? Jag menar vill vi att våra barn ska se upp till dessa sjukligt smala dockor och tänka att " så här vill jag se ut" FÖR DET ÄR INTE NORMALT! det är verkligen INTE normalt!!!

Det känns helt fruktansvärt att små tjejer, som min lilla syster till exempel snart vill ha Barbie och bratz dockor. Ska behöva se upp till dessa sjukt smala dockor och tänka att så smal vill jag också vara när jag blir stor, och skippar den där glassen eller mammas kanelbullar..

Ni som kom på denna sjukt dumma iden, serriöst skärp er! Det finns tillräckligt med "vikthets" i tidningar, på tv och reklamer för att vi unga tjejer ska se upp till dem sjukt smala tjejerna och tänka att "så vill jag se ut"..

Ni som kom på iden borde skämmas att rikta dem här dockorna till små barn i leksaks affärer! I LEKSAKSÄFFÄRER! hör ni inte själva hur sjukt det är?!?

Jaja nog om det, nu ska jag spendera lite tid med min fina lilla syster och leka med normala leksaker!

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska skicka in detta inlägg till någon tidning så de kan puplicera den:D

    SvaraRadera