fredag 16 augusti 2013

Hej på er!
Skolan började idag, det blev en massa kramar och skratt när vi träffade varandra igen!
På måndag är det läger med hela skolan, funderar på hur jag ska göra. Det är tydligen standard att tvåorna sover i sovsalarna, inte samma lyx som förra året då där redan fanns sängar, kuddar och täcken där vi skulle sova.. Nä nu får man ta med ALLTING, jo "men jag sätter mig nog på bussen klockan 7 på morgonen med resväskor och Ikea kassar och jag drar det gärna genom hela Lund också på en stadsbuss.."
Hmm.. Kanske åker hem på kvällen eller nåt för sova på ett golv gör jag då inte!

Aja, det var inte det jag skulle tjata för er om. Utan jag ville tipsa er om en väldigt speciell blogg som  ni hittar HÄR. Kampen mot cancer heter den. Läste ett utdrag om hans historia på en annan blogg och var tvungen att läsa.

 Allting i mitt liv känns så litet och betydelselöst jämfört med hans mardröm. Sådant här händer väl ändå inte år 2013 tänker man ju, och absolut så drabbar det inte mig. Ack så fel man kan ha, man får verkligen en tankeställare när man läser hans blogg. Han får en verkligen att öppna ögonen för hur onödigt det egentligen är att önska sig odd Molly kläder när man fyller år när det enda någon annan tänker på är att dem eller deras barn ska överleva natten som ett exempel.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar